Saturday 2 April 2016

Kiterjesztett valóság - Terepasztal szintvonalakkal

A kiterjesztett valóság (AR - augmented reality angolul) a virtuális világ kiterjesztése a valóságos világ felé. A alábbi videóban egy olyan fejlesztés található, ahol a projektorral rávetítenek egy homokasztalra egy térképet. Ahogy változik a terep, úgy változik a térkép is. A változás egy mozgást érzékelő kamera (Kinect 3D camera) veszi. Ahogy néztem, nem is elérhetetlen a terepasztal: a szoftver ingyenes, kell hozzá egy kamera (kb. 10 ezer Ft is lehet), egy terepasztal, és egy projektor. Most már csak a suliban fel kellene egyet szerelni...

2 comments:

  1. Remek ötlet! Nemcsak onnan tudom, hogy földrajzot is tanítottam, (nem szakom, de ezt nem akarták elhinni...), de aranyjelvényes túravezetőként sok túravezetői tanfolyamot vezettem. Ott pedig a tereptanban és térképismeretben nagy hasznát vettem volna! -- (Nagyon helytelenítettem, amikor a földrajz tanítását háttérbe szorították a középiskolában! És most megint rossz híreket hallok... A földrajzi ismeretek terén hihetetlen a műveletlenség -- pedig szerintem ezek alapvető elemei az általános műveltségnek ma is!)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Köszi a visszajelzést! Igen, a szakiskolákban meg akarják szüntetni a földrajzot, pedig tényleg hasznos lenne közismereti tantárgyként. Például csak ebben a tantárgyban tanítunk a pénzzel kapcsolatos dolgokról.
      Ha tetszett a poszt, kérlek oszd meg másokkal is! :-)

      Delete